Re: Jaki skaner?

Autor: Egghead (WYTNIJ.egghead_at_wp.pl)
Data: Tue 28 Aug 2001 - 20:18:14 MET DST

> Zamierzam kupic skaner. Ma sluzyc glownie do skanowania
> zdjec (dosc znacznej ilosci) oraz klisz fotograficznych i
> slajdow.

Co do zdjęć na pewno inni się wypowiedzą (podobno Agfa SnapScan tu
przoduje). Wypowiem się co do slajdów, bo tego skanuję dużo.
Przede wszystkim - żadnych przystawek zewnętrznych. Jedynie świecąca
pokrywka wchodzi w grę. Jeżeli masz zamiar skanować też radiogramy lyb
inne mat. transparentne, najlepiej wybrać model z ruchomym, mocnym
źródłem światła. Od biedy dobrą jakość można uzyskać przy świecącej
płaszczyźnie odpowiedniej wielkości, ale zawsze są pewne problemy z
nierównomiernym oświetleniem.
Druga ważna rzecz - rozdzielczość, co najmniej 2400 x 1200. Przy
rozmiarze skanu wielkości slajdu ma to kolosalne znaczenie.
To wszystko dotyczy skanerów do 2500 zł - droższych nie testowałem.
Pozdrawiam
Egghead