Re: po co listwa zasilajaca?

Autor: Grzegorz Najduch (geryn_at_hoga.pl)
Data: Tue 28 Aug 2001 - 17:24:15 MET DST

> W gniazdku są dwa przewody - fazowy i zerowy. Neonówka-próbnik-świeci
> po przytknęciu do przewodu fazowego, nie świeci po dotknięciu do
> przewodu zerowego. I ten właśnie zmostkuj z kołkiem uziemniającym
> gniazdka. Po podłączeniu kompa do tak przerobionego gniazdka sprawdź
> neonówką - na wszelki wypadek :-) - czy na jego obudowie nie ma
> potencjału!!!

Właśnie odkręcałem obudowę od kompa śrubokrętem z próbnikiem (chyba tak
na to mówią) i widzę... świeci. Przypomniałem sobie o tej dyskusji i
mam pytanie: czy to bardzo źle? czym to grozi? - nie mam listwy, nie
mam uziemionego gniazdka. W kompie ostatnio nie grzebałem - 2 miesiące
temu wymieniałem zasilacz na nowy, więc przez ten czas jeszcze nic się
nie stało.

--
Grzesiek.