Re: konfiguracja kanalow IDE

Autor: exbros (exbros_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 28 Aug 2001 - 15:56:30 MET DST

Uzytkownik "ojt" <ojtovsky_at_t-online.de> napisal w wiadomosci
> witam
>
> mam dwa twardziele po 20 GB kazdy, jeden ma sluzyc jako dysk systemowy,
> drugi jako dysk do downloadow. do tego dochodzi nagrywarka i odtwarzacz
DVD.
> jak najlepiej podlaczyc sprzet na dwa kanaly IDE.
>
> --

Cze!
1. Jesli chcesz szybko kopiowac plyty "w locie" (plyta -> plyta) to
najlepsze i najpewniejsze bedzie nastepujace podlaczenie urzadzen:
Primary Master -> dysk systemowy
Primary Slave -> DVD
Secondary Master -> nagrywarka
Secondary Slave -> drugi dysk

2. Natomiast jesli mniej zalezy Ci na predkosci kopiowania plyt, a bardziej
na predkosci systemu, to:
Primary Master -> dysk systemowy
Primary Slave -> drugi dysk
Secondary Master -> nagrywarka
Secondary Slave -> DVD

Sam uzywalem przez jakis czas kofiguracji 2 po czym przeszedlem na konf.
1... nie zauwazylem jakiegos specjalnego spowolnienia pracy systemu (nawet
benchmarki nie widza róznicy), natomiast zauwazalny jest wzrost predkosci
kopiowanych plyt...
Pozdrowienia
   exbros