Re: burza!!!!!!!!!!!

Autor: A3.PL Tom (tom_at_a3.pl)
Data: Mon 27 Aug 2001 - 21:05:19 MET DST

> Czy ktoś wiej w jakim stopniu zabezpieczony jest komp z zasilaniem ATX
przed
> przepięciami w sieci.

Zasilacz jest praktycznie wcale nie zabezpieczony. Byle lepsze przepięcie i
po nim.

> Czy przy dużym skoku napięcia, na przykład spowodowanego uderzeniem
pioruna
> (biorę pod uwagę słabo zabezpieczoną stację elktr.) może uszkodzeniu ulec
> płyta główna?

Jeśli walnie w linię prawie na 100%.

> To samo pytanie odnośnie modemu podłączonego do linii telefonicznej.

Z modemem więcej niż pewne. Jeśli piorun walnie nawet nie bezpośrednio a w
odległości powiedzmy 100-200 m może go uszkodzić impuls elektromagnetyczny.
Jedyne (cenowo jeszcze dostepne) modemy króre z większym prawdopodobieństwem
taki szok wytrzymują to USR-3Com. (nie wersje PCI). Sprawdzone empirycznie.

> Nie mam, żadnych listw zasilających z układem zabezpieczającym, czy warto
> to inwestować?

Z zasadzie tylko dla spokojnosci sumienia. Czas reakcji zabezpieczenia w
listwie jest znacznie dłuższy niż czas potrzebny na przepalenie delikatnej
elektroniki.

Tomasz