Re: Fwd: Asus K7V133 - samoczynny reboot (zwatpilem w prawa fizyki)

Autor: Edwin Wierszelis (edwart_at_c2.pnet.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 21:20:10 MET DST

On Fri, 24 Aug 2001, Marcin Kulas wrote:

> Efekt jest taki, że płyta losowo mi się rebootuje.
> Największe prawdopodobieństwo jest tuż po wstaniu windy (2k),
> ale nie ma na to reguły. Raz jest ok, innym razem reboot
> za rebootem.

> Jedyna rzecz, która budzi moje wątpliwości, to napięcie 4.78V
> zamiast 5V. Ale może to jest do przyjęcia... sam nie wiem.

Tolerancja do +5V wynosi 5%, czyli 4.75...5.25V . Napiecie jest za niskie.
Co prawda w zasadzie w normie, ale zbyt blisko granicy i nie ma sie co
dziwic, ze wlacza sie uklad resetujacy maszyne przy spadku napiecia
ponizej normy.

Wymien zasilacz. Pamietaj, ze te dwa twarde dyski i cala reszta "troche"
pradu biora, w zwiazku z czym zasilacz powinien miec odpowiednia rezerwe.
(tak z 300W by sie przydalo).

--
 Pozdrawiam,                           EdWin <edwart_at_do.wroclaw.tpsa.pl>
 "Jezeli pieniadze sa szatanskim wynalazkiem, to kto wymyslil akcje?"