problem z dyskami

Autor: Jacek Wronko (jwronko_at_toya.net.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 01:51:02 MET DST

czesc,
mam nastepujacy problem
w systemie mam :
na pierwszym kanale ide - dysk Quantum 40 GB
na drugim kanale - cd rom

na zewnatrz kompa wyciagniete sa kabelki od tego pierwszego kanalu, zeby
mozna bylo pdlaczac na szybko dodatkowy dysk
i do tej pory tak to dzialalo
ten drugi dysk to tez Quantum tyle, ze 7,6 GB, zworka ustawiona na slave, na
dysku zalozona tylko partycja secondary ide, po to zeby sie nie wcinal po
podlaczeniu miedzy partycje dysku 'stacjonarnego' i wszystko pieknie hulalo
i nagle wczoraj podlaczam ten maly dysk i go nie widac pod winda,
sprawdzam wszystko :
1.kontroler ano tasma nie sa zwalone, bo po podlaczeniu w to miejsce starego
dysku 340MB Caviar wszystko dziala
2.moze zwalony dysk, ale tez nie bo jak go podpialem jako master na
pierwszym kanale to bylo wszystko ok
3.jeszcze sprawdzilem co sie stanie jak sie go podepnie na drugim kanale -
jako slave go nie widac, jako master tez go nie widac
kazdy kanal do ktoego jest podpiety wyswietla w mededzerze urzadzen
komounikat : To urzadzenie jest nieobecne w komputerze, nie pracuje
poprawnie, lub nie sa zainstalowane dla niego wszystkie sterowniki.
Wyjatkiem jest sytuacja gdy na pierwszym kanale jest podpiety jako master.

O co tu chodzi ???????????
Ja juz nie mam wiecej pomyslow - moze Wy cos poradzicie.
Dodam tylko, ze takie zestawienie dzialalo elegancko przez pol roku - wiec
odpada rozwiazanie, ze dyski sie gryza.

pozdroofka
Jack.
GG1294226