Padniety IBM - da sie jakos odzyskac dane ?

Autor: abs (abs_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 00:00:05 MET DST

Padl mi juz drugi IBM 307045 :((( Objawy 'padu' takie jak w przypadku
pierwszego dysku: podczas ladowania Windowsa nagle chrup, chrup, chrup i tak
bez przerwy. Jednak gdy w przypadku pierwszego dysku zainstalowalem system
na inny dysk a IBMa podlaczylem jako dodatkowy, moglem zgrac z niego dane
(scandisk zatrzymywal sie na katalogu windows\system). Teraz jednak ani
rusz. Gdy podepne IBMa jako dysk dodatkowy, system nie chce ruszyc, mimo, ze
jest na fizycznie innym dysku. Czy da sie temu jakos zaradzic ??? Mam tam
bardzo cenne dla mnie pliki a nie stac mnie na zlecanie odzyskiwania danych
specjalistycznym firmom. Bardzo prosze o jakakolwiek pomoc.
BTW: Czy firma udzielajaca gwarancji na dysk nie powinna w przypadku jego
uszkodzenia odzyskac w miare mozliwosci danych ?
BTW2: jaki dysk byscie polecili zamiast tgo 307045, o podobnej
pojemnosci, rownie cichy i szybki ale nie tak awaryjny ?
Dziekuje i sorki za troche nudnawo-przudlugi post.
ABS