ESC K7VZA i dziwne zg³oszenie biosu

Autor: Eric Raven (E.Raven_at_myrealbox.com)
Data: Thu 23 Aug 2001 - 10:06:07 MET DST

Instalowa³em sobie w³a¶nie win98 se, gdy pod koniec instalacji (zapisywanie
zmian w rej. win) komputer zacz±³ zg³aszaæ b³êdy i po kilku samoczynnych
restartach, napisa³ ¿e s± k³opoty ze sterownikiem vxd(co¶ tu dalej by³o), i
nale¿y ponownie zainstalowaæ system do innego katalogu. Po tym komunikacie,
w wyniku resetu komputera, zaraz po zg³oszeniu siê karty graficznej, zamiast
standardowych komunikatów biosu, pojawia mi siê takie co¶:

"Award BootBlock BIOS v1.0

BIOS ROM checksum error

Detecting floppy drive A media...
Insert system disk and press enter"

je¿eli w³o¿ê dyskietkê systemow±, to komputer wstaje (nie dzia³a myszka, ani
klawisze strza³ek na klawiaturze). Zostawi³em na p³ycie tylko kartê grafiki
i FDD. Na oko³o 20 prób uruchomienia komputera, 2 razy "za³apa³" normalny
bios (z komunikatem o b³êdzie i za³adowaniu ustawieñ standardowych), ale po
restarcie znowu pojawia³o siê to dziwne zg³oszenie. Problem z pamiêci±
wykluczam. Komputer z którego teraz piszê, chodzi w³a¶nie na tych uk³adach
pamiêci, poza tym testowa³em je programem GoldMemory i wszystko by³o w
porz±dku. Na mój gust, wygl±da to na uszkodzenie ko¶ci z zapisanym Biosem.
Wirusa raczej wykluczam, bo komputer nie zg³asza³ by siê w ogóle, lub nie
by³o by tych dwóch w miarê normalnych uruchomieñ. A dodam jeszcze, ¿e
czy¶ci³em zawarto¶æ CMOS, zwork± na p³ycie g³ównej i bez rezultatu.
Prosi³bym o wszelkie sugestie, uwagi i przemy¶lenia. Zanim oddam p³ytê do
serwisu, chcia³bym wyczerpaæ wszelkie dostêpne mi ¶rodki.