Re: TPSA jest the BEST

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Wed 22 Aug 2001 - 12:03:47 MET DST

Zbigy napisał(a):

> Z tego co mi wiadamo to TP SA zawsze przynosila zyski (w odroznieniu od
> calej masy innych firm panstwowych) i panstwo do niej nic nie dokladalo -
> wrecz odwrotnie przeznaczalo kase na rozne cele tzw. spoleczne. Zreszta
> teraz jest dokladnie tak samo - kasa od France Telecom poszla na latanie
> dziur budzetowych

no co do latania dziur w budzecie...to 'da' na to kazdy i nasza bogata
oswiata i sluzba zdrowia i wszyscy :)) Budzetu w to nie mieszajmy. Nie
sadze zeby France Telecom dalo pieniadze z wlasnej nieprzymuszonej woli
:)))

> Rowniez bez urazy, ale doszukiwanie sie ze cos bylo lat temu kilkanascie -
> dla mnie to nie ma sensu. To byly inne czasy i nie maja nic wspolnego z
> obecna rzeczywistoscia.

no troszke maja, przeciez wtedy o jakiej kolwiek konkurencji dla tpsy
nie bylo co marzyc. Rosla sobie w sile i rozbudowywala sie niczym nie
zagrozona. Zadnej konkurencji. Sprawy jakis pozwolen czy innej
papierkowej biuroktacji zalatwialo sie to wewnatrz ciala zwanego
"instytucja panstwowa". Bo i urzedy i Telekomunikacja byly po jednej
stronie (no, w porownaniu z obecnymi czasami). Wszystko bylo sygnowane
etykieta "inwestycja panstwowa". Panstwo 'dbalo' o Telekomunkacje,
mozliwe ze przynosila wtedy zyzki, co by tlumaczylo ta 'dbalosc', ale
faktem jest ze narodziny swe i ochrone w czasach swego 'dziecinstwa' i
'dorastania', kiedy byla slaba i nie przynosila zyskow, Telekomunikacja
zawdziecza panstwu. Teraz w obecnej rzeczywistosci 'urodzic' sie i
'przezyc', nie jest firmom tak latwo. TPSA ma po prostu "pare" lat
przewagi (chocby w okablowaniu) i wykorzystuje to dosc bezwzglednie.
Wiekszosc firm konkurencyjnych pierw musialby pierw dorownac im w
_ilosci_. Osobiscie nie bardzo dziwie sie szefostwu TPSA, bo tu chodzi o
ich pieniadze (czy robia to w sposob bedacy fair to osobna sprawa), ale
wychwalac pod niebiosa tepse to lekka przesada. :)
Radosne pozdrowionka Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | ICQ:   51956669 |
yablon_at_wasko.pl                         | tel. 0604302804 |