UDMA 82 ?

Autor: MW (marcin_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 21 Aug 2001 - 16:54:59 MET DST

Mam płytę ATREND 5200. Po zmianie procka na K6-2 500 (jądro CXT)
postanowiłem zaktualizować bios (ponieważ procek był wykrywany jako k6-2
506). Po aktualizacji wyglądało wszystko ok (plus obsługa SMART), aż do
zakupu przeze mnie dysku Maxtor DiamondMax 40GB U100. Pojemność dysku
została rozpoznana, system się zainstalował, wszystko niby grało, ale...bios
rozpoznaje mój dysk jako UDMA 82 (a przecież jest UDMA 100!).
Zainstalowałem do nie go starego Seagate UDMA 33 i bios zobaczył UDMA 33,
zainstalowałem Westerna UDMA 66 i bios zobaczyył UDMA 66.
W instrukcji do płyty głównej było wyraźnie napisane, że moja płyta
obsługuje UDMA 33. Czy fakt, że bios rozpoznaje UDMA 66, czyni moją płytę
wydajniejszą niż samo UDMA 33 ???
Najgorsze jest to, że w windach nie działa zakładka DMA ;-(
Pozdrawiam!