Re: MP3 PRO

Autor: gabryhh (gabryhh_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 18 Aug 2001 - 10:08:57 MET DST

> Przeczytaj do czego się odnosiłem - mp3pro 64 kbps i mp3 128 kbps

w ogóle o co chodzi???? przecież nikt tu nie wymaga jakości melomańskiej,
prawda jest taka że mp3pro jest krokiem do przodu, z tego co widzę w pełnej
oficjalnej wersji bitrate jest do 96 kbs i tu wyraźnie widać że mp3pro jest
nastawiony na streaming, nie da się w nieskończoność zwiększać kompresji, w
tej chwili są dwa nurty kodowania: mp3pro b mały plik przy powiedzmy
zadawalającej jakości osiągnięte silnym maskowaniem i "sztucznym" podbiciem
dynamiki, oraz encodery które faktycznie dają jakość zbliżoną do CD czyli
*.ogg oraz lame, oczywiście są to przedziały bitrate powiedzmy 180-220 (no
bo nie sztuka zrobić poprostu 320 kbs) i wg. mnie nie da się zejść tutaj
niżej zresztą widać że tu panowie zajęli się raczej zaawansowaną akustyką
oraz poprawa separacji kanałów oraz oczywiście coraz inteligentniejszy VBR,
zresztą zobaczymy co się stanie jak mp3pro wezmą pod lupę ludzie spoza
przemysłu, ufffff..........pozdro gabryhh