Odp: K³opoty z Quantum c.d.

Autor: MaNiacK (elite_at_positive.net.pl)
Data: Sat 18 Aug 2001 - 00:48:45 MET DST

U¿ytkownik "rzodkiew" <tomaszrz_at_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]
> Nie pomóg³ upgrade BIOSU na wesjê 1.4, ani program firmowy do instalacji
> dysków ze stron Maxtora Disk Manager 2000. Sprawdzi³em dysk na wszelkich
> mo¿iwych konfiguracjach zworki przy dysku. Jedyne co uzyska³em to fakt, ¿e
> dysk widaæ jedynie jako Slave o pojemno¶ci 33 GB, naj¶mieszniejsze jest
to,
> ¿e sytuacja ta zachodzi gdy zworka jest ustawiona w konfiguracji jakiej
nie
> ma wyszczególnionej na obudowie dysku. Dodam, ¿e dysk jest sprawny - na
> komputerze kolegi BIOS wykry³ go bez problemów (p³yta MSI z chipsetem
VIA),
> w ustawieniu zworki takiej jaka jest opisana na obudowie dysku. Pilnie
> proszê o pomoc.

widac ma w miare nieaktualny bios. u mnie na noname (identyczna z
Supergrace) HIS 440 BX chodzi 40GB Fujitsu i Maxtor bez problemow. Jedynie
co musialem sciagnac to bios z katalogu Super Grace z ftp.adax.pl a ze to
jest to bios generic wiec do wielu plyt na BX'a pasuje jedynie na co trzeba
zwrocic uwage to chipset obslugujacy COM/LPT/USB/KBD oznaczony jako ITExxxx
(lub inny jaki widnieje obok gniazdek COM)
oraz na rodzaj pamieci flash a w tym przypadku to WINBOND w29c020
reszta jest w zasadzie bez znaczenia bo biosy sa pisane pod katem :

1 . chipset plyty
2. chipset zgodny z ITE obslugujacy zewnetrzne porty I/O
3. rodzaj pamieci flash