monitor (długie)

Autor: Despyder (despyder_at_leszno.com)
Data: Wed 15 Aug 2001 - 17:02:27 MET DST

Sory, że trzeci raz, ale coś u mnie nie wysyła, chyba.

Po 5 godzinach pracy na ekranie monitora z prawej strony ekranu
monitora pojawiła się czarna kreska która szybko rozszerzyła się na
jakąś 1/6 ekranu (zakrywa tylko prawą część ekranu).
Monitor to HYUNDAI 15 deluxscan. Stareńki (5 lat), ale do tej
pory nie sprawiał kłopotów.
I teraz mam coś takiego:
800x600 85Hz - j.w
800x600 65Hz - w zasadzie jest cały ekran, ale z czarnymi mrugającymi
plamami.
Można je zlikwidować zmniejszając obraz.
800x600 75Hz - tragedia, pół ekranu czarne, a na reszcie latają jakieś
cienie.
800x600 100Hz - w zasadzie lepiej niż w 85 Hz (mniej czarnego).
Obraz chyba dochodzi cały (można go obejżeć w całości podczas przesuwania
w setupie monitora), ale przy próbie dociągnięci go do prawej strony ekranu
obraz
się przesuwa, ale część zasłonięta pozostaje niewidoczna.

Gry 3D, wygaszacze 3D (Direct3D i OpenGL)
- za cholerę nie wiem o co chodzi ale w grach jest dobrze.
Zero plam, wszystko jest OK.
W 800x600 pokazuje że ma 60 Hz, ale za cholerę nie widzę tam drgania obrazu.
W tym przypadku ustawienia w setupie monitora bardzo się różnią od tych dla
2D. Czarne plamy tylko przy zmianach rozdzielczości.

W DOS? (odpalany z dyskietki GoldMemory był OK)
Czasami już podczas odpalania znikają niektóre literki komunikatów BIOS-u

Czyżby monitor do wymiany?
Jeśli tak to prosiłbym o jakieś sugestie co mogło się uszkodzić.

W zasadzie to chyba nie ma nic do rzeczy, ale dodałem tego samego dnia
trochę pamięci do kompa (128 MB PC 133 - 8(16M x 8).
Wcześniej było 2 x 64 MB - 8(4MB x 16).
Chyba bez związku GoldMemory pro nic nie znalazł ani przed, ani po.
Potem rozebrałem kompa doszczętnie, nawet wiatraczki przeczyściłem
Reszta flaków to Asus P2B-F, P II 400, Asus 3800 Deluxe (TNT 2 Ultra),
SB 128, Baracuda III - 20 GB, CDR Ricoh 7080, DVD Toshiba, Zoltrix Spirit.
Zasilacz 250 W. Monitor nie jest zasilany z komputera.

Very thanks za każdą wskazówkę i słowa otuchy, te 60 Hz już mnie dobija.

                Despyder