Re: [OT?] fps a ludzkie oko

Autor: trzmiel (ach_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 15 Aug 2001 - 11:10:43 MET DST

Użytkownik "FiDO" <fidogo2_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Ostatnio tak się zastanawiam nad pewnym problemem. Mianowicie gdzieś
> obiło mi się o uszyżeli na ekranie wyświetlany jest obraz z
> prędkości >24 fps to ludzkie oko tego nie wyczuje. Jednak wynika z
> mojej (i nie tylko) praktyki jest inaczej. Tzn. widzimy gołym okiem
> różnice pomiędzy powiedzmy 24fps a 50fps (jak również między 50 a
> 100fps). Jak to więc fizycznie wytłumaczyć?

zwroc uwage jak bedziesz w kinie na pokazywanie krajobrazu jadac kamera lub
na cos podobnego. 20 pare klatek to tragedia przy dynamicznych scenach. A
przy graniu np w UT na niezlym sprzecie mozesz miec ponad 100 FPS, ale jak
wyskoczy wielu botow na raz to i tak spada do 20 paru i skacze :-(

pzdr.
trzmiel