Re: Sterowniki do VIA - co robia; linux

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Mon 13 Aug 2001 - 21:22:37 MET DST

Piotr C. <piotr_c_at_interia.pl> wrote:
> Witam!

> Przymierzam sie do kupienia AMD, nie wiem jeszcze czy duron czy athlon. Z
> tego co czytalem na tej grupie, do chipsetu VIA potrzebne sa jakies patch-y
> / sterowniki.
Hm.. do kazdego urzedznia potzrebne sa jakies sterowniki. Nawet do klawiatury.

> Co one konkretnie robia?
Pozwalaja na dostep do danego urzadzenia systemowi operacyjnemu.

> bo wydaje mi sie ze to BIOS powinien sie tym zajmowac.
Nie, wszystkie szanujace sie OS nie uzywaja BIOSu.

> Ale najwazniejsza kwestia: jesli drivery sa do windows, to
> co z linuksem??? Bedzie chodzic, czy sie cos posypie.
Jezeli drivery sa pod windows9x to nie beda chodzic ani na
Linuxie, ani na WinNT/2000 ani na BeOS'ie ani na OS/2.
Kazdy z tych systemow wymaga innych sterownikow. Z tym
ze pod wiekszosc urzadzen istnieje sterowniki pod kazdy
OS. Jezeli wiec kupisz plyte glowna z chipsetem VIA
bedzie ona dzialac pod Linuxem, Win9x, WinNT/2000 itd.

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Oledzki