Re: zasilacz na 8 urządzeń

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Mon 13 Aug 2001 - 13:12:09 MET DST

Niejaki(a) james22 <james22_at_poczta.onet.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):

> W ramach następnego olśnienia mam malutkie pytanie o stabilność takigo
> zasilania.

ech... stabilne o na bank bedzie. jesli wydolnosc zasialcza 250 ocenimy
na 50% to mamy 125W ciaglego obciazenia. Jeden dysk fujitsu 7200rpm
wzera przy odczycie 7W, przy samym wirowaniu - 6W. zaokraglajac w gore
do 10W masz 40W zjadanych przez dyski. Dolozmy ze 30W na naraz pracujace
napedy optyczne. jest 70W. procesor - w porywach powiedzmy 60W dla
athlona 1.2... dla celka 400 jest to 20W, podobnie innych intelowy - do
40W. dla amd 60W. zalozmy, ze masz to amd - masz juz obciazenie 130W.
Fakt, ze powyzej tego 50%. dolozmy jeszcze 20W dla innych uzadzen -
150W. czyli 300W powinien bezproblemowo utrzymac takie obciazenie.
markowy zasilacz 250W tez winien utrzymac taki zestaw.

Wiec ogolnie nie masz sie o co bac, jesli masz markowe 250W lub noname
300W. A moze nawet noanme 250W utrzyma. Pozatym zaokraglalem te liczby w
gore, wiec zapewne powinno byc nizej, jednak zasialcz 300W i nie masz
problemu na 100%. Na 250W powinno byc stbilnie, ale dla pewnosci mozna
kupic 300W - pozatym lepiej kupic sobie Big'a z 300W zasilakiem i spokoj
;)

> Rozgałęźniki nie są w tym przypadku mile widziane :)

wytlumacz why:)

pozatym jesli juz musisz miec z zasialcza wyjscia bezposrednie (co jest
IMO idiotyzmem, ale kazdy ma jakies zboczenia :) ) - no to 2x 250W i
juz. Kup sobie hotswapowa obuidowe serwerowa enlighta, jest na stanie w
komputroniku, kosztuje jakies 2000zet, ale przeciez to jest enlight ;)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|_________txt by: Scotty - Fallout2 Dev. (Interplay)_____________|