Re: Adres IP

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 12 Aug 2001 - 16:17:33 MET DST

Użytkownik "Seba" <pazur_at_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:9l5q1k$hvh$1_at_news.tpi.pl...
> Jestem w posiadaniu łącza SDI. Mam nadany stały adres IP.
> Czy jezeli ktos zna ten adres IP moze wejsc mi na PC-ta nie znajac loginu i
> hasla?
> Adres IP pokazuje sie np w wysylanej poczcie email.
Wymaga to trochę czasu, ale da radę (to będzie włamanie).
Wykorzystując luki w systemie (trudniej), lub Twoją
naiwność (łatwiej) można to zrobić.
Wystaczy, że ktoś podeśle Ci trojana ...
Najprościej:
- programowy firewall (np. ZoneAlarm dla Ciebie będzie okey)
- ostożność (nie uruchamianie programów bez przeskanowania
   ich antywirusem wykryw. trojany)
- możesz (z lini poleceń) wpisać
netstat
i zobaczyć, czy nie ma jakiegoś portu 'słuchającego' (np. 12345, 31337 itp.).

> Pozdrawiam i dziekuje z góry za wyczerpujace odpowiedzi.
Pytanie jest NTG - więcej info (i bardziej rzetelnie) otrzymasz
na grupie związanej z bezpieczeństwem sieciowym, lub z nazwą
Twojego systemu operacyjnego ...

--
DooMiniK (bachus)
bachus_at_irc.pl