Jak sprawdzic czy dyski pracuja w UDMA? - dlugie

Autor: stryjek (stryjek_at_poczta.fm)
Data: Fri 10 Aug 2001 - 08:49:09 MET DST

Witam

Mam taki problem. Co prawda komputery mam od lat, ale teraz sobie sprawilem
nowa zabawke z U100 ;)
Nigdy wczesniej nie bawilem sie UDMA chociaz sprzet na to pozwalal, bo
wydawalo mi sie ze sprzet chodzil stabilniej ;) Moze sterowniki byly
kiepskie a ja dalem sobie spokoj zamiast sciagnac nowsze ;)

Ale do rzeczy. Zainstalowalem win95 osr2 (w instrukcji plyty mowia tylko o
instalowaniu sterownikow w win98 ;) i probowalem zaistalowac sterowniki z cd
dolaczonego do plyty (ECS K7S5A - SiS735). Niestety na plycie wsrod
katalogow odpowiadajacych symbolom roznych plyt glownych nie znalazlem
katalogu czy pliku ktorego nazwa sugerowalaby ze to wlasnie to nalezy
zainstalowac do tej plyty. Co ciekawe program instalacyjny sterownikow
uruchamia sie sam po wlozeniu plyty ale u mnie nie pojawia sie opcja setup
(na rysunkach w instrukcji ta opcje widac). Moze to wina tego ze mam win95
osr2 a nie win98? Probowalem cos tam zainstalowac co wydawalomi sie ze
mogloby byc ale pojawil sie jakis blad (komunikat mowil o niemoznosci
skopiowania pliku).

Po restarcie zajrzalem do managera urzadzen i w sekcji dyskow znalazlem
urzadzenie SiS colntroller. Ale nie wiem czy zostal zainstaowany przy
instalacji systemu czy zainstalowalem go z plyty cd. NIe wiem tez czy udalo
mi sie uruchomic dysk w trybie UDMA.
W BIOSie dysk widziany jest jako UDMA PIO4, tasma jest taka jak ma byc,
kieszen jest U100.

I przy okazji mam kolejne pytanie: gdy odtwarzam DivXy obraz minimalnie
skacze. Nie ma na to wplywu czy odtwarzam z cd-romu ide 36x czy scsi 6x.
Przy puszczeniu procka na 750MHz zamiast na 1000 nie ma wplywu na
odtwarzanie. Czy to wina sprzetu (np. wolnej karty - TNT2 M64) czy raczej
sterownikow i kodekow?

to by bylo na razie tyle ;))

pozdrawiam

stryjek