Re: intel 810 - warto ?

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 09 Aug 2001 - 10:31:33 MET DST

> dokladnie tak to wyglada, a najgorsze w tym jest to, ze wcale im to
> nie pomaga bo wielu starych klientow ucieka pod windowsy zamiast
> nowsze wersje NW

Na rynku raczej dwa podobne systemy nie przetrwaja. A w batalii Microsoft
kontra Novell raczej wiadomo, kto bedzie gora...

> tego ostatniego -P3BF widzialem w akcji i wcale sie nie podbudowalem
> jedyne co dobrze pracowalo to promise, juz widze te glosy oburzenia
> :-))

A nie napisalem, ze P3B-F jest najlepsza plyta na BX -- dobremu Abitowi
typu BH6 czy BF6 moglaby radiatorek na chipsecie czyscic ;)

> Wiesz nie jestem fanem via, (dopiero mi sie zaczela podobac :-)) ale
> kiedy ta taniocha dziala przyzwoicie to dlaczego wydawac wiecej? Za te

Nigdy rowniez VIA nie cenilem, ale podchodze do tego dokladnie jak Ty (z
tym, ze mam P3+i815 ;) ). Fanatyzm nigdy nie jest dobrym pomyslem.

> Cos w tym musi byc, pozyjemy zobaczymy. Moim zdaniem to akurat im
> (viji) sie udaly te chipsety zarowno pod PIII i AMD bo wczesniej bylo

Pod P3 to raczej nie, ciagle sa cieniutkie jak kompot z desek. Zas dla AMD
trudno powiedziec, na ile sa dobre, bo nie bardzo jest z czym porownac :)
Ale sprawiaja pozytywne wrazenie.

> i jeszcze te przeliczniki (czytaj oszustwa) k5100 to jakies chyba p75
> a w oznaczeniu 100??? i nie bylo sie nad czym zastanawiac bo bylo
> jasne ,ze dla wydajnosci bierze sie Intela.

To jeszcze zalezy jakiej, bo o ile obliczenia zmiennoprzecinkowe to byla
domena intelowskich Pentiumow, o tyle staloprzecinkowe juz nalezaly do
Cyrixow (heh, pamietam, jak sobie kiedys dla zabawy wzialem na warsztat
pare prockow, lacznie z P2 i potestowalem je w maksymalnie zblizonych
warunkach. Cyrix w staloprzecinkowosci bil wszystko na glowe...). K5 i K6
zawsze byly jakies takie nijakie pod tymi wzgledami.

> :-)) pelny. Najbardziej dopiekli Intelowi duronkiem , ktory bije
> celeronki na leb, zaraz potem intel wypuscil cela na 100 ale juz bylo
> za pozno.

Fakt, Durony to byla znakomita sprawa. Athlony tez, ale moglyby byc ciut
sprawniejsze -- ten caly zgielk wokol szyny DDR jakos nieszczegolnie sie
prezentuje w stosunku do prezentowanej wydajnosci :)

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..