Re: Dwa dyski=RAID

Autor: Egghead (egghead_at_wp.pl)
Data: Wed 08 Aug 2001 - 00:33:52 MET DST

> No ale teraz mam problem jak to podlaczyc w RAID 0 do ABIT BX133-RAID
> (HPT370). Czy kazdy na osobnym kanale, czy razem na jednej tasmie.
Logicznie
> to to pierwsze, ale jak zaczne przerzucac dane i cos bedzie nie tak, to
sie
> powiesze.

Każdy na osobnym kanale. MSI na przykład podaje, że tylko tak należy łączyć
dyski w RAID. Chyba, że dokupisz jeszcze 2 dyski - wtedy mirrory pójdą jako
Slave, choć podejrzewam, że to już wszystko jedno. Co do bezpieczeństwa -
szansa, że coś padnie jest 2 x większa, ale np. zamiana dysków miejscami lub
start tylko z jednym dyskiem nie powodują padu macierzy.
Pozdrawiam
Egghead