Re: klopocik z nagrywarka

Autor: Egghead (egghead_at_wp.pl)
Data: Tue 07 Aug 2001 - 23:12:28 MET DST

> Hejka Wam @ll. Mam klopocik z nagrywarka TEAC CD-W516EB, gdy chce nagrac
> jakas plyte *16 wyskakuje mi np. czas:3:14 (ze tyle czasu plyta bedzie sie
> nagrywac) ale okazuje sie ze czas ktory wskazuje program nie jest
rownowazny
> z czasem zegarkowym gdyz plyta nagrywa sie okolo 6minut i 30 sekund czyli
> tak jak bym nagrywal z predkoscia *8. Jesli chodzi o hdd to mam ibm 40gb
> 7200 RPM. Jesli wlacze nagrywanie *12 czas biegnie juz normalnie.

Podejrzewam, że włącza Ci się BurnProof, co znacznie opóźnia wypalanie (ale
oczywiście ratuje noścnik). Dopóki nagrywałem pod WinMe x16 płyta nagrywała
się 6-9 min., a PlexTools pokazywał, że BurnProof zadziałał np. 309 razy.
Obserwuj diody i bufory w czasie nagrywania, a poznasz przyczynę. Raczej
wykluczona jest wina nośnika, oczywiście należy używać tych z certyfikatem
x16. Zapis Lead In i Lead Out to łącznie ok. 20 sek. przy tej prędkości.
Hint: Po zmianie systemu na Win2K wypalanie trwa rzeczywiście 2 - 3,5 min.
Pozdrawiam
Egghead