Re: GA 2000+ z dual BIOSEM padła!

Autor: ptaszor_at_poczta.fm
Data: Tue 07 Aug 2001 - 10:48:17 MET DST

> Skąd masz tę pewność że to BIOS? A może ta płyta tak dziwnie
> reaguje na rozładowaną baterię? Chociaż to mało prawdopodobne.
> A ten Dual-Bios to automatycznie się przełącza na drugą
> kostkę w przypadku uszkodzenia pierwszej? Czy może trzeba
> go przełączyć ręcznie, jakąś zworką?

W tej chwili (po trzech dniach) nie jestem do końca pewny że to BIOS.
Sprawdzałem płytę z kartą grafiki Tridenta na ISA. Cisza. Mogę sprawdzić
baterię, ale płyta tylko ponad rok. Wstarej płycie nie wymieniałem bateryjki 4
lata.
Ze konfigurujących zworek jest tylko:
 - eneble write protection bios
 - erase cmos (którą nie wiem czy źle ale zwarłem nie powinna skasować backup
biosu)

Kości wyjąć nie mogę bo są wlutowane. Można próbować - ze sprzętem do lutowania
powierzchniowego (gorące powietre itd). Cóż będę chyba szukał szukał takiej
usługi.

Proszę nadal o wspomożenie. :))