Re: intel 810 - warto ?

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 06 Aug 2001 - 14:43:25 MET DST

> NetWare wydal opinie niedawno wiec absolutnie nie mial na mysli
> czworek. Pisze absolutnie bo obserwujac polityke NW to normalne.

Fakt.

> Mozesz dokupic jeszcze licencje do 4.x ? Proponuja przejscie na nowsze

Ale w typie "uzywanej odziezy z Zachodu" :) A rozwiazanie po ktorym masz
ciagle czyste resztki sumienia, to wylozenie sumki na cele charytatywne i
zaatakowanie licencji edytorem binarnym :)

> wersje, a podobno juz 6 wylazi na swiatlo dzienne, az strach pomyslec
> co bedzie z 5,x pewnie tez zakoncza zycie bo NW zaproponuje wejscie w
> szostki.

Taa, coraz bardziej im to zaczyna Windows przypominac :(

> Nie sprawdzalem z wersjami 4.xx ale NW5,0 zero problemow podczas

Mnie sie ostatecznie nie udalo odpalic ani 4.10 ani 4.11 na Athlonie.
Czarny ekran zaraz po dotknieciu server.exe i gucio. Na identycznym
sprzecie, rozniacym sie jedynie plyta i prockiem (P3/i815) poszlo
elegancko. Coz, pech.

> Podsumowanko -- byly czasy kiedy via zaczynala i mieli niedorobione
> sprzety i brak obslugi w OS'ach ale teraz tak to nadrobili, ze nie
> tylko z amd ale i z Intelami lepiej to pracuje.

Tu bym polemizowal -- miales tego pecha, ze trafiles na Abita BE6-2, co
nie jest najlepszym pomyslem do porownywania wydajnosci/stabilnosci etc.
Ta plyta jest zbyt upierdliwa w konfiguracji, zeby mogla byc stawiana za
wzorzec. Nie zarzucam bynajmniej braku umiejetnosci, bo sam juz
zauwazylem, ze o ile w wiekszosci wypadkow wystarczy przysiasc i podlubac,
o tyle czasem wystepuje zestaw podzespolow, ktorego sie po prostu nie da
porzadnie dopracowac :) Wystarczy porownac dobrego BXa (chociazby Abita
BF6 lub Asusa P3B-F) oraz i815 z nawet najlepsza plyta na VIA (dla
Intela), zeby ta ostatni produkt wyslac w idealne dla niego miejsce, czyli
kubelek na smieci (i zrobic miejsce pomiedzy plytami na i810 i i820 ;) ).

> Moze Intel sie zmobilizuje i wyda cos porzadnego , tylko to troche
> potrwa i watpie, ze zejda z cenami do poziomu amd i via.
> Inna mozliwosc - via i amd osiagnie duza sprzedaz i ceny zaczna rosnac
> a wydajnosc spadac wtedy znow intel z czyms dobrym wskoczy.

Jest tez jeszcze jedna mozliwosc (ciagle mnie to zastanawia) -- czy czasem
AMD nie przesadza z obnizkami cen. Bo cos mi to pachnie podchodami pod
dumping -- mam nadzieje, ze sie myle i ze AMD sie na tym nie przejedzie. W
kazdym razie sytuacja wyglada podejrzanie :)

> Aaaa jeszcze jedno nadal sie nie przekonalem do seagatow wole fujitsu
> i quantumy.

Nareszcie cos do rzeczy :)))

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..