drugi kontroler ide

Autor: yariss (wojk_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 31 Aug 2001 - 16:36:30 MET DST

Czesc
Poradzcie. W menedzeze urzadzen [win98 - non SE] mam oznaczony
wykrzknikiem: "drugi kontroler ide (podwojna kolejka fifo)" i jak sie latwo
domyslic jest on nieaktywny. Na tym ide mam podlaczonego CD-ROMA, ktory w
tym przypadku jest nie widziany przez system. Jesli usune caly kontroler i
zainstaluje ponownie, wszystko jest OK. Wystarczy jednak pozniej wylaczyc
komputer lub nawet go zresetowac i drugi ide znow ma wykrzyknik. Ustawienie
we wlasciwosciach kontrolera na: "wlacz obydwa ide" /czy jakos tak :-) / tez
nic nie pomaga.
Co moze byc tego przyczyna, uszkodzenie plyty glownej, czy cos innego,
poradzcie !!!

Plyta glowna: MS-6118E z chipsetem EX
kontroler IDE Intel 82371EB

Pozdrawiam