Re: Stronicowanie, tryb zgodnosci z MS DOS -pomocy !

Autor: PawelG (pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl)
Data: Fri 31 Aug 2001 - 14:31:07 MET DST

Użytkownik "ryszard7" <ryszard7_at_skrzynka.pl> napisał w wiadomości
> Mam WIN 95. W System/Wydajnosc mam napisane, ze sytem pracuje na kazdym
> dysku w trybie zgodnosci z MS-DOS i cos o stronicowaniu. Co z tym zrobic ?
> Ryszard

Bardzo często zdarza się taka sytuacja , że Windows9x nie widzi CD-ROM a we
właściwościach , system plików windows wyświetla , że dysk pracuje w trybie
zgodności z msdos , kolejki fifo są oznaczone znakiem zapytania.
Jest to problem z chipsetem - trzeba wgrać sterowniki od producenta płyty
głównej (najczęściej CD zakupione z komputerem). Szerzej ten problem jest
opisany na płytce instalacyjnej do W98 w : \tools\MTSUTIL plik mtsutil.txt
( sekcja noide.inf) - zaś plik chwilowo załatwiający sprawę to noide.inf.
Napisałem chwilowo , gdyż po jakimś czasie (nieraz pierwszy restart , nieraz
któryś z kolei) Windows znowu wejdzie w w/w tryb.
Oczywiście żeby wgrać łatkę lub prawidłowe drivery trzeba skorzystać z
CD-rom udostępnionego w sieci lub na siłę zainstalować CD w config.sys i
autoexec.bat ...

            Pawel Galazka
pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl