Re: Napęd ZIP 100 a VIA KT133A

Autor: Krzysztof Karczewski (krzysztof_at_formica.pl)
Data: Fri 31 Aug 2001 - 09:57:52 MET DST

Użytkownik "Tygrysek" <ty-grysek_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Dokładnie tak się dzieje. Tyle, że ta dłuuuga przerwa dotyczy całego
> systemu, a nie tylko ZIP-a. Jednak podłączałem bez CD-ROMU (sam ZIP na
> jednym kontrolerze) i niczego to nie zmieniło.

Możliwość a)
Czy napęd jest IOmegi czy Nec'a? Na Nec'u i płycie Asus CUSL2-C włożenie
zip-a do napędu w 50% przypadków kończyło się zwisem. Dotyczyło to
WSZYSTKICH 10 zestawów w takiej konfiguracji, oraz trzech INNYCH komputerów,
do których poszły zip-y Neca z tej samej dostawy. Objaw nie występował na
napędzie produkcji IOmegi, więc Nec poszły do hurtowni jako niesprawne, a
kupiliśmy IOmegi i to rozwiązało sprawę.

Możliwość b)
Jak Szperacz zauważył - zip działa na PIO 0. Nowe chipsety próbują ustawić
dla każego dysku optymalny tryb pracy w trybie auto, co przy dwóch
urządzeniach pracujących na jednym kanale może powodować dziwne efekty. PIO
0 jest bardzo starym trybem - może spróbuj ustawić na sztywno PIO 0 dla
zipa?

Pozdrawiam
Wigwam