Re: Leadtek GF2MX bez wiatraka

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Wed 29 Aug 2001 - 21:48:38 MET DST

Niejaki(a) =?ISO-8859-2?B?TWljaGGzIE2zeW5hcmN6eWs=?=
<faq_at_telefon.gsm.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal(a) olsnienia i
napisal(a):
> Czy ktoś z Was coś takiego praktykował?
> Czy trzeba zrobić jakiś underclocking chipa, czy wystarczy po prostu
> wyłączyć wiatrak?
> Jaka jest maksymalna bezpieczna temperatura dla GeForce2 MX?
> Radiator jest standardowy, Leadteka.

zalezy. ja muialem wywalixc na moim leadteku tnt2 poniewaz wentyaltorek
sie sp* ;) mam maly radiator od 486. jesli masz miejsce na plycie to
wybierz "odpowiedni" radiator, nawet i coolermaster ep5i11a1 :)

potem tak - po dniu pracy szybko kompa wyalczsz wyjmujesz karte i
uzywasz noza owienietego w bpapier by z jednj strony podwazyc, am gdzie
nie ma zadnych malutkich scalakow. powinno samo odpasc.

maloziarnistym papierem sciernym scierasz _SRODEK_ i tylko srodek tam
dzie byl dstary klei. powierzchnia bokow powinna byc chropowata.

na srodek kladziesz pasty termoprzewodacej, tylko nie za udzo, tak by
byla lekka warstewka.

potem bierzesz najlepszego przyjaciela - super glue :) dookola kladziesz
tego dosc duzo. pamietaj, ze tej pasty masz nakladsc tylko i wylacznie w
srodku, zostaw sobie z max 5mm "ramki" na scalaku na klej. kleju nie
szczedzz, kldz taka wartswe by troche powyplyweal i nozki scalaka
snatoily "dodatek" do utrzymania.

dobrze docisnij radiator do karty i uwaznie by sie nie ruszalo zostawasz
na stole. idziesz zrobic sobie kawe. wracasz z kawa. dopijasz kawe,
sprawdzasz czy sie trzyam i voila :)

aha - tracisz gwarancje na ta kaerte i jak sie zjara to ja za to nie
odpowiadam. mojej wystarcza radiatorek od 486, Twojej trzeba cos
wiekszwego. pozatym nie wiem jak to masz rozsstawione. ja polecam dobrze
dorobiony spire 5e31b3, poniewaz jest maly w podstawie, ciut wiekzyz po
rozlozeniu :) i radiator ma bardzo wspanialy, tylko niedorobiony i
trzeba wspomoc... raidaotr jest anprawde swietny, mozna go porownywac ze
swietym coolermasterem ep5i11a1, tylko jedna sprawa - slaby wentyatlorek
na coolerze :(

dobra, co do tego coolera - rozmontowac, wytrzec standardowa paste,
zeszlifowac wewnetrzna strone plyki miedziane, zaozyc paste, docisnac,
dokrecic. potem slifujemy to po srodku :)

co do superglue to nie balby sie co do wytrzymalosci - jak zaschnie to
jedynym sposobem by zdjac ten radiaotr bedzie oderwanie calego rdznia,
bo jak chyba to za nic w swiecie go sie nie odlaczy :)

ale ogolnie powinno sie ac, tylko warto by bylo jakbys mial dobry obieg
powietrza w obuwie, wzglednie otwarta bude, bo inaczej moze byc malutki
problemik - bo jak nic nie odprowadza ciepal z radiatora t masz prawde
mowiac przechlapane :) w koncu dzieje sie tak, ze masz calkiem niezla
parzaca brylke... i grzejnik u stop... dlatego to zalezy co gdzie i jak.

pozatym nie widze Twojego komputera, bedziesz muial ruszyc wyboraznia,
mze inaczej to rozwiazesz :)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|_________txt by: T. Ray - Fallout2 Dev. (Interplay)_____________|