Re: Monitor Hyundai (HL-5870B)

Autor: Rafi (pol077_at_priv.onet.pl)
Data: Sun 29 Jul 2001 - 23:41:04 MET DST

Użytkownik "trzmiel" <ach_at_skrzynka.pl> napisał w wiadomości

> wg mnie to ma wypalony kineskop (pewnie duzo uzywany).

  Kineskop napewno tez jest przepracowany, ale generalnie w tanich
monitorach stopniowo traci wydajność przetwornica zasilacza. Wyjścia są dwa:
regulacja za pomocą wbudowanych potencjometrów co pozwoli jescze jakiś czas
popracować, drugie to wymiana kondensatrów elektrolitycznych w układzie
zasilacza monitora co rozwiąże problem na dłużej. Temat regeneracji
kineskopu, to nie ta bajka - lepiej zmienić monitor.

> jasnosc mozna jeszcze podkrecic, ale wymaga to regulacji po zdjeciu
obudowy.

   Jak najbardziej. Obie opisane metody wymagają zdjęcia obudowy. Tutaj
muszę odrazu napisać, że monitor, to nie jakiś zwykły czajnik elektryczny,
albo pralka. Wewnątrz występują naprawde bardzo wysokie napięcia (nawet do
30KV - 30tys.Volt). ponadto bańka kineskopu jest bardzo podatna na
uszkodzenia od wewnątrz (naprawde grube szkło jest tylko z drugiej strony).
Po co to piszę? Po to, że jeżeli nie masz doświadczenia, to podaruj sobie
ten temat.

> lepiej zglos sie do jakiegos serwisu monitorow, jesli nigdy tego nie
robiles.

Zgadzam się w 1000 % :)

P.S.
Jest jeszcze trzecia metoda: można regulować bezpośrednio na
trafopowielaczu, ale pomimo że metoda ta posiada wady w/w, to jeszcze
najczęściej wiąże się to z pogorszeniem ostrości obrazu.

Pozdrawiam

Raf