Re: haslo w biosie

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 28 Jul 2001 - 01:04:49 MET DST

Użytkownik "mk180014" <mk180014_at_poczta.fm> napisał w wiadomości news:9jq2u9$o06$1_at_news.tpi.pl...
> czym sie rozni 'supervisor password' od 'user password' ?
> czyzby supervisor mial wieksze uprawnienia, np. mogl wprowadzac zmiany w
> biosie etc., cos jak root w linuxie ??
Musisz znaleźć takie okienko,
gdzie się dopisuje nowych użytkowników:
.adduser nick
Na początku przywitaj się ze świeżo uruchomionym BIOSem
komendą
.hello BIOS
Następnie musisz podać swoje hasło;przykładowo:
.pass kalafior#szczypior

Potem musisz im nadać jeszcze uprawnienia - za pomocą .biosattr nick +[flaga]
Flagi BIOSu:
~~~~~~~~~~
m {master} Praktycznie prawie całkowita władza nad BIOSem.
<Użyszkodnik z tą flagą może w każdej chwili wyłączyć w BIOSie Cache L2,
podnieść napięcie o 0.2V, włączyć boot'owanie z floopa>

n {owner} Absolutna kontrola nad BIOSem i wszystkimi adapterami.
<Użyszkodnik z tą flagą może w każdej chwili wyłączyć w BIOSie Cache L1,
podnieść napięcie o max. 0.4V, wykryć nowy dysk w systemie ...>

t {master of BIOSnet} Kontrola nad BIOSnetem (BIOSy można łączyć w sieć).
x {xfer} Dostęp do zasobów plikowych. Osoba taka może wysyłać i przyjmować nowe BIOSy.
p {party} Dostęp do party line BIOSu.
u {unshare} Jeżeli BIOSy są połączone i mają wspólną userliste flaga powoduje, że dany user
 jest tylko wpisany w danym BIOSie i jego rekord z userlisty nie jest wysyłany do innych BIOSów.

btw - co do Twojego pytania - sprawdź sam ... (aby zlikwidować potem
hasło w czasie podawania nowego naciśnij po prostu Enter ...).

ps. coś mi się wydaje, że następne Jego pytanie będzie:
" POMOOOOCY !!!!!! JAK SKASOWAĆ HASŁO SUPER_USER_MASTERA
w BIOSIE ?" (pisane z kafejki ...).

p.p.s. sorry - mam dziś dobry humor :>>>>>
p.p.p.s. coś za dużo tych p.p.p.s - ów ...

--
DooMiniK (bachus)
bachus_at_irc.pl