Re: Gdzie w Warszawie naprawa biosu (plyta PC-CHIPS M571)

Autor: Artur Orlowski (arturo_at_edu.com.pl)
Data: Thu 26 Jul 2001 - 14:48:02 MET DST

Luka Vandergaart wrote:
> Wcale nie powiedzialem, ze nie :) Ja sie tylko pytam co rozumiesz przez
> pojecie 'lepsza kontrola typu kosci' :)

  Lepsze programatory same potrafia wykryc typ kosci i napiecie
kasowania. Tymczasem na plytach glownych czasmi nawet teraz pojawiaja
sie zworki tylu kasowanie EPROM 12/5V. Przestawienie jej przez jakiegos
niedoinformowanego uzytkownika moze byc fatalne w skutkach. Podobnie
tutaj - jesli wkladasz swoja kosc do innej plyty - moze sie zdarzyc, ze
parametry nagrywania kosci moga sie roznic i w tym momencie cos szlag
trafi. Dobrze jesli tylko kostke BIOS (nowa kosztuje raptem rowniez 20
zl).
Inna sprawa, ze jak ktos ma programator i od dluzszego czasu zajmuje sie
programowaniem kosci, to wie co robi. I jest za to odpowiedzialny - jak
spali Ci kosc, to za darmo da Ci nowa.

> Bedzie gdzies kolo tego :D

  A moze tysiac? ;>

        Artur