Re: Twardziej - co robic?

Autor: Artur Orlowski (arturo_at_edu.com.pl)
Data: Thu 26 Jul 2001 - 14:39:37 MET DST

Ork wrote:
> Podpiolem wszystko OK.
> BIOS - uaktualnilem.
> Co wiecej dysk jest widziany w BIOS'sie mojego starego PC'ta ( rocznik 97 -
> plyta ABIT chip'set FX). Kolego zabral go na plyte FIC'a z chip'setem VIA i
> tez go nie zobaczyl w BIOS'sie.
> Co robic?

  W niektorych BIOSach (polowa 1999 roku i wczesniejsze) jest granica
32GB. Od producenta zalezy, czy wypuscil jakis BIOS z poprawieniem tego
parametru. Np. do mojego starego SOYO na HX (pod Pentium) istnieje BIOS
(datowany na 2000 rok) z obsluga dyskow do 128GB.
Jezeli najnowszy dostepny BIOS do twojej plyty tego nie obsluguje, mozna
sprobowac napisac na helpdesk producenta - czasami maja u siebie nowsze
BIOSy niz udostepnione na stronach.

Awaryjnym wyjsciem (warunek: ten dysk nie moze byc systemowy) jest
ustawienie w biosie nowego dysku na None. Linux oraz Windows 98 i wyzsze
same go wykryja i da sie na nim pracowac (chociaz tez niezbyt wygodnie,
bo sa np. problemy z uruchomieniem DMA dla niego).
        Artur