Re: Szalejący dysk twardy

Autor: Tomasz Kochmanski (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 14:16:31 MET DST

KriS wrote:

> Mam taki dziwny 'problem':
>
> Gdy nic nie robię na kompie przez parę minut to w pewnym momencie zaczynają
> głośno 'warczeć' dyski twarde, tak jakby trwało
> skanowanie/kopiowanie/wyszukiwanie - jak kto woli. Wystarczy poruszać myszą
> przez kilka sekund i dyski się uspokajają. Jeżeli jednak nic się nie robi to
> mogą tak 'warczeć' w nieskończoność...
>
> Co może być tego przyczyną (system bardzo standardowy - PIII, Win98, dyski
> oba IBMa)

Ja mam Seagate 6500MB i jest podobny objaw, tzn. po pewnym okresie
nieaktywnosci dysk zaczyna warczec, ale jest to po pierwsze dosc ciche a
po drugie po kilkunastu sekundach ustaje. W instrukcji wyczytalem, ze
gdy dysk jest nieaktywny, to po jakims czasie zaczyna przesuwac glowice,
aby nie wisialy bezczynnie nad tym samym obszarem dysku.