Re: Cholerna VIA!

Autor: Skibbi (skibbi_1_at_priv.onet.pl)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 11:25:34 MET DST

> Po pierwsze, dobrze byłoby, gdybyś podał jakiekolwiek wyniki.
> Teraz nie wiadomo, czy transfer jest o 5%, 10% czy 50% gorszy.
> Przynajmniej podaj czas wykonania "copy c:\1.img d:\1.img" w
> obu przypadkach (na zdefragmentowanych dyskach).

Zwykły test: 2 dyski na kontrolerze VIA na 1 taśmie. Kopiowanie pliku 650MB
z 1 na 2 trwało około 3min. Ta sama konfiguracja na kontrolerze Promise dałą
rezultat około 40s.

> Po drugie, po co koniecznie chcesz mieć te dyski na jednej taśmie?
> Standard IDE jest _fatalny_ pod względem kompatybilności; może nie
> pamiętasz, ale wcale nie tak dawno temu łączenie dwóch dysków
> różnych producentów na jednym kanale z definicji dopraszaniem się
> o kłopoty. Teraz tak źle nie jest, ale takie przypadki mogą się nadal
> zdarzać. Ostatnio np. montowałem dwa dyski Fujitsu na jednym kanale
> kontrolera VIA 686B i nie zauważyłem najmniejszych problemów.

Bo jak dyski nie są na 1 taśmie to uszkadzają mi się dane. A to na 99% wina
sterowników VIA i tego bug'u 686B!

> Po trzecie, pod Win2000 wcale nie trzeba instalować sterownika IDE
> zawartego w 4in1, standardowy systemowy działa równie dobrze. Przetestuj
> bez sterownika VIA, będziesz wiedział czy to wina sterownika.

Możliwe, nie wiem. Myślałem, że 4in1 są potrzebe zawsze.

Dzięki za sugestie.