Re: z 32 do 96 ram

Autor: vladek_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 23 Jul 2001 - 11:05:11 MET DST

> Witajcie!
> Chcę dodać sobie pamięci do kompa. Obecnie mam 32 mb ramu(2x16 simm) i myślę
> by dokupić 64 mb dimm.
> Lecz nie wiem dwóch rzeczy.

Nie wiesz trzech rzeczy. Nie znam i nie słyszałem o płycie która obsługuje
jednocześnie pamięć typy SIMM i DIMM.

> Słyszałem, że starsze płyty nie odświeżają dobrze pamięci ponad 64 mb ram i
> będzie bardzo mała różnica.
> Jest to prawda? Warto dokupić te 64 mb, czy tylko jeden dimm 32 mb?
> Odpowiedźcie.

Rzeczywiście jest taki problem. Chodzi o cachowanie pamięci pow 64 MB. Niestety
w starszych płytach pamięć powyżej 64 nie jest cachowana a niestety pamięć jest
używana "od końca" więc np system zostanie wrzucony do górnego obszaru i
zanotujesz na pewno poważny spadek wydajności.

> Drugie pytanie wiąże sie z pierwszym, czy będzie mi chodziła normalnie
> pamięc 100 MHz, czy kupić wyłącznie 66MHz-ową?

Osobiście uzywam pamięci Wilka SDRAM 133 która chodzi ładnie na 66 (jest
opisana 66/100/133). Wcześniej uzywałem kości 32 SDRAM 133MHz na starej płycie
p5 z pentium 75MHz i też bez problemów.

> Sprzęt: Intel 233MMX, płyta Lucky Star chipset TX ,2xsimm, 2xdimm, max FSB
> 75 MHz, system WinME

radzę kupić jeden 64MB DIMM 133MHz (jest tańszy od 100 bo jest nadpodaż
szybszych pamięci)
i sprzedać te simmy

vladek