Uszkadaznie plików podczas kopiowania [cześć 2]

Autor: Skibbi (skibbi_1_at_priv.onet.pl)
Data: Sun 22 Jul 2001 - 23:14:09 MET DST

Witam ponownie.
Po otrząśnięciu się z faktu że jest coś źle, zaczełem się bawić w dedektywa.
Oto wyniki mojego śledztwa.
Sprzęt:
ASUS A7V133 (jak to ktoś napisał - dla burżuazji)
AMD Thunderbird 1,33GHz nie kręcony
HDD IBM 40GB 5400 UDMA100
HDD Maxtor 20GB UDMA100
256RAM
GeForce
SBLive!
Kontroler SCSI
OS: Windows 2000
Windows Commander 4.53
VIA 4in1 4.32
sterowniki do kontrolera Promise 1.60 build 33
wersja biosu : 1005A

Oba dyski są podłączone do kontrolera UDMA100 Promise (nie standartowego, to
chyba ważne)

Problem:
Przy kopiowaniu dużych (powyżej 100MB) plików z jednego dysku na drugi
następują przekłamania. Plik źródłowy nie równa się plikowi docelowemu
(porównywanie binarne). Problem ten występował bardzo często, kiedy miałem
włączoną kompresję danych na partycjach NTFS. Nawet przy kopiowaniu z 1
partycji na drugą (na tym samym HDD) występowały problemy (i to z plikami
rzędu nawet 25MB). Po wyłączeniu kompresji sytuacja się poprawiła, ale
problem pozostał podczas kopiowania plików z jednego dysku na drugi (oba
dyski mają partycję NTFS). Jednak, jest kolejne ale, jeżeli dyski pracują na
jednej taśmie - to problem nie występuję. Dodatkowo porblem nie został
stwierdzony przy kopiowaniu z NTFS->FAT32, NTFS(kompresja)->FAT32,
FAT32->NTFS.
Podsumowując:
NTFS(kompresja)->NTFS(kompresja) - błędy na 100%
NTFS->NTFS - błędy, chyba że oba dyski są na 1 taśmie.

Pytania:
Co może być przyczyną? Oto moje wnioski i podejrzenia:
Pamięć racze nie, bo wymieniłem na 128MB i problem pozostał. Dodatkowo
obniżyłem taktowanie pamięci do 100MHz, a problem był nadal.
Procesor - czy on może mieć coś wspólnego? Nie jest przegrzany (max. temp
63-65C), nie podkręcony.
Karta graficzna, dźwiękowa czy SCSI raczej nie powinna przeszkadzać? Żadna z
nich nie dzieli przerwania z kontrolerem promise. Bez SB i SCSI też miałem
problemy z kopiowaniem.
Sterowniki - wiem że jest bug w northbridge, ale czy to ma coś wspólnego z
kontrolerem UDMA100 Promise??? Jakie znacie patche (poza Via 4in1)-
rozwiązujące ten problem?
Płyta główna????
Jak jeszcze mam przetestować sprzęt, żeby dokładniej stwierdzić co jest
grane???
Sorry za smęcenie, ale bardzo mi zależy na dokładnym przetestowaniu sprzętu,
zanim go oddam do serwisu!
Pozdrawiam