Re: Cichy wentyl na durona 700

Autor: Adam Czajka (adamc_at_snn.com.pl)
Data: Fri 20 Jul 2001 - 09:44:09 MET DST

hey

Kaktus wrote:

> Jakie bedzie cichy (to najwazniejsze ) i wydajny wentyl do mojego proca( w
> zasadzie narazie nie krecony)
> Slyszalem opinie ze Coolermaster , moglby ktos potwierdzic lub zaprzeczyc
> Druga sprawa to zmniejszenie obrotow wentyla , jak to dokladnie zrobic ,
> krok po kroku dla lotnika :) please

Dobrze słyszałeś, CooleMaster EP5-6I11 (4800 obr/s) ma wielki
aluminiowy radiator 60x80mm (musisz sprawdzić czy się zmieści
na płytę), wentylator ma rozmiar 60x60 i ostro dmucha.
Przy zasilaniu 12V jest dość dobrze słyszalny, ale nie męczy (36dB).
Radiator ten jest zalecany do wszystkich obecnie produkowanych
Athlonów i Duronów, a w przyszłości nawet do 1.733GHz.

Aby zasilić go innym napięciem postępujesz następująco:
wysuwasz czerwony (12V) i czarny (0) z wtyczki;
podłączasz do najbliższej wolnej wtyczki zasilającej
5V - czerwony do żółtego kabelka, czarny do czarnego,
7V - czerwony do czerwonego, czarny do żółtego.

We wtyczce zostaje ci niebieski od pomiaru obrotów.

Powodzenia
Adam Czajka