Re: jaka karta sieciowa ???

Autor: Qba (qba_at_qba.w.pl)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 09:06:56 MET DST

> jak to jest z małymi sieciami ?? chcę połączyć 5-6 kompów
> czy chcąc pograć w sieci ma sens kupowanie kart 10/100 i huba, czy starczy
> na koncentryku, a może kombo (ale to wtedy 10Mb/s)

witam,

jak juz bym robil na skreteke to na 100Mbit/s, robic na skretke na 10Mbit/s
nie ma sensu;

te siec osobiscie zrobilbym na koncentryku;
nizsze koszta, wiekszy zasieg kabla :)

masz racje transfer tylko 10Mbit/s, ale ja sam po takiej sieci
ciagne filmy (pliki po 600 - 800MB)
i mozna zniesc transfer (robie np.: cos w wordzie a w tle schodza filmy :)

> jak wygląda montaż tych końcówek ?

spoko, nie musisz miec zadnych specjalnych przyrzadow (tzn. lepiej zebys je
mial :)
starcza zwykle kombinerki, cos to obierania kalbla;
ale faktem jest ze zrobienie (dobrych) koncowek na kablu BNC bez fachowych
przyrzadow
przyprawic moze o frustacje...

> czy można na krótki odcinek użyć kabla antenowego?

lepiej nie (inny opor kabla)

> proszę o wszelkie sugestie, doświadczenia

hm... najciezsza rzecz (jesli chodzi o BNC) to wykonanie koncowek :)

pozdrawiam,

qba