Jak sprawdzic odswierzanie monitora nie znajac dokladnie jego typu?

Autor: rafal (rafal_at_sih.pl)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 11:34:30 MET DST

Witam ponownie.
Jak, czym sprawdzic odswierzanie monitora ktore mozna mu dac, nie
znajac dokladnego modelu? Mam okazje kupic monitor Miro 17" ktory jest
prawdopodobnie jedynie opieczeetowany tym znaczkiem, a jest na
czesciach innego producenta (tylko jakiego). Nie znam dokladnie modelu
(brak opisu na obudowie), nie mam do niego sterownikow. Po podlaczeniu
jako monitor Plug&Play maksymalne odswierzanie wynosi 69Hz w
rozdzielczosci 1024x768. Troche malo prawda? W wyzszych
rozdzielczosciach tj. 1280x1024 - 60Hz co daje po oczach jak niewiem
co. Monitor podlaczony jest do karty Matrox G200 wiec ograniczenie
odswierzania nie pochodzi raczej z jej strony. Pytanie: jaki dac
sterownik monitora, by wycisnac z niego jak najwiecej? Ew. jak
sprawdzic co w rzeczywistosci potrafi? Probowalem na sterowniku P&P
podniesc mu odswierzanie, ale on tego nie wytrzymuje zwezajac znacznie
obraz w poziomie. Przy 1024x768 i 70Hz i maksymalnym rozszerzeniu go
za pomoca regulacji w samym monitorze pozostaje po ok. 1cm wolnego
miejsca do brzegow ekranu. Przy 71Hz jeszcze gorzej. Pytanie czy
wogule zawracac sobie nim glowe czy dac sobie spokuj i poszukac czegos
innego?
Bylbym wdzieczny za sugestie.
Rafal