Re: NU (ndd/speeddisk)

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 10:25:29 MET DST

Osoba podpisana jako "waldi" <waldis_at_enter.net.pl> w art.
news:9igrqf$77a$1_at_news.tpi.pl pisze:

> Witam,
> Teraz mam pewnosc, ze moje stwierdzenie jest prawdziwe nt. wielkosci
> dyskow. A czy Norton System Works 2000 dziala poprawnie ?

NSW 2000 to wersja 4.5. NU/NSW 2001 to wersja 5.0.

Do wersji 4.0 były patche poprawiające rozpoznawanie duzych dysków, ale
jakieś takie... Diskedit nie kuma FAT32x, za to NDD obraża się na FAT32 dla
dysków powyżej 8GB.
Nie radzę używać dosowych narzędzi z wersji 4.5 - są skopane właśnie przez
próbę zmiany obsługi dużych dysków. Jest tu zresztą ostatnia wersja
diskedita podająca parametry CHS dysku, ale ze względu na czas otwierania
dysku rzędu pół godziny raczej do pracy się nie nadaje.
Wersja 5.0 diskedita podaje tylko liczbę sektorów, co bez kalkulatora raczej
trudno przeliczyć np. na parametry tablicy partycji.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html