Re: jak naprawić G400 i TNT?

Autor: Remo (remikton_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 09:23:21 MET DST

"Mirek Rewak" <cave_at_pertus.com.pl> wrote in message
Cześć,
Ostatnio dostałem dwie karty graficzne: MatroxG400 i RivaTNT, jednak
są one uszkodzone. Chciałbym dowiedzieć jakie są szanse ich naprawy.
Co się dzieje:
1) MatroxG400 - w trybie graficznym na ekranie oprócz normalnego
obrazu są czarne pionowe pasy. Podobno karta ta ma uszkodzoną jedną z
kości pamięci. Jeżeli to wina pamięci, to czy taką kość można wymienić
(i skąd zdobyć)?

2) RivaTNT 16MB - prawdopodobnie poprzedni właściciel flashował biosem
z Rivy ZX :). Po uruchomieniu kompa z tą kartą słychać było beepy
(jeden długi i dwa krótkie). Znalazłem narzędzia do flashowania nvidii
i spróbowałem jakimś biosem (co mi tam). Troche pomogło, bo już coś
widać i komp startuje, tylko, że obraz jest skaszaniony - w trybie
tekstowym pojawiają się śmiecie. Wiem, że może to wina biosu, który
zaaplikowałem. Najdziwniejsze jest to, że gdy później spróbowałem
flashnąć z innym biosem, to programik (nvfash.exe) pokazał, że karta
ma eeprom, który nie obsługuję, więć nie będzie flashować. To samo
było, gdy chciałem wyczyśćić bios tym programikiem. Na karcie jest
eprom HOLTEK 27C010. Dziwne jest to, że niby nie można flashować, a
jakoś dało się na początku i coś pomogło.
Znalazłem gdzieś info, że tego eproma nie można flashować, więc jak da
się go naprawić?
Aha, dokładne info o kartach nie jestem w stanie powiedzieć, bo mam je
gołe - bez pudełka, sterów itp. nawet nie wiem jakiego są producenta
(na kartach nie ma napisanych konkretnej informacji)

na kazdej karcie jest jakas informacja i poszukaj na googlach napewno cos
znajdziesz
jezeli flashem nie idzie to programatorem napewno- wylutowac kosc i
programowac
jak bedziesz chcial konkretny bios to daj znac