Re: Warto dołożyć dodatkowe 128MB RAM DIMM??

Autor: Grzest (mycha1_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 11 Jul 2001 - 11:47:59 MET DST

> Oj, nie wszyscy ;)

To fajnie, bo można się czegoś nauczyć, a nie tylko tłumaczyć i tłumaczyć... ;)

> NIE! np. intelowskie chipsety pod Pentium potrafia "keszowac" wylacznie
> pierwsze 64MB RAM (tzn. FX, VX i TX), jedynie HX potrafi az do 512MB (z
> odpowiednim TAGiem oczywiscie). Jeszcze LX potrafil keszowac 192MB, ale to
> juz raczej tylko ciekawostka.

Być może, nie sprzeczam się, bo jest to wielce prawdopodobne i chyba nawet o tym
kiedyś czytałem... Tylko kto miał na FXie więcej niż 64MB? :)
Mnie chodziło natomiast o podkreślenie faktu, że zazwyczaj płyty miały
niewystarczajšcy rozmiar keszu aby wykorzystać w pełni dostępny do keszowania
rozmiar RAM...

> To sie mniej wiecej zgadza, ale jedynie dla HXa :)

To się zgadza dla wszystkich... :)

FX z 256kB keszu będzie się gubił z 64MB RAMu... :)

Grzegorz