Re: Pytanie o procka

Autor: Edwardek (edwardek_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 10 Jul 2001 - 23:35:31 MET DST

>Przez jakiś czas będę musiał pracować przy archaiku o procu 200Mhz MMX
>itd.; Winda 98 chodzi na tym tak wolno że strach się bać;(. Niewiecie może
>jak to badziewie się podkręca, bo z poziomu biosu to się nie da, bo nie ma
>tam żadnych ustawień proca, trzeba więc pogrzebać w środku. Tak więc co mam
>zrobić aby przyśpieszyć te "cacko"?; płyty głównej nie znam bo nie mam
>żadnej instrukcji
>...i ile z niego da się jeszcze wycisnąć?:)

....jak dobrze sie przyjrzysz na plycie to moze znajdzisz zworki regulujace
prace procka te ktore usatwiaja jego taktowanie i mnoznik.... przestawiasz
odpowiednio te zworki aby uzyskac odpowiedni wynik. Przykladowo
masz ustawione 66 x 3, (200) i zmieniasz na 66 x 3.5 (233).
mozesz go spokojnie przyspieszyc do 233, czy da sie wyzej - nie wiem.

Ustawiasz te zworki odpowiednio i po klopocie, ale nie kazdy procek
daje sie tak zalatwic - Intel wprowadzil zabezpieczenia w pozniejszych
seriach. Tak ze mojego MMX166 nie da sie podkrecic wcale a znajomy
podkrecil go do 233!

A tak w ogole to IMHO gra nie jest warta swieczki..... nie zauwazysz
specjalnie roznicy, przy tych komputerach (z takimi procami)
 najlepsza wydajnosci uzyskiwalo sie zwiekszeniem ram'u (np. do 64MB)