dziwna sprawa

Autor: Grzybek (aisza_at_inetia.pl)
Data: Tue 10 Jul 2001 - 13:25:32 MET DST

Witam
Ponad dwa lata temu kupiłem komputer. Płyta gł. Lucky Star 6MZX1 Slot1 i
celerona 366A PPGA oczywiście z przejściówką. W biosie były możliwe
ustawienia FSB 66,75 i 83Mhz. Na stronie Optimusa pisało że płyta obsłógóje
procki PentiumII i Celeronu 300-450Mhz. Kilka dni temu gdy miałem kompa u
kolegi w domu robiliśmy sieć. Ten akurat sprzedawał procka CeleronaII 566Mhz
FCPGA i wentylator Golden Orb, więc pomyślałem by spróbować go na moim
kopie. Wszyscy kumple mnie wyśmiali. Ale spróbowaliśmy, przełożyliśmy jego
przejściówkę, procka i orba. Włączam kompa i co widze... "Intel Pentium III
at 845Hhz". W biosie ustawienia FSB 100 do 112 (nie było wogóle mniejszych
jak 100). Co dziwniejsze wszystko chodziło dodrze i stabilnie. Różne
programy do testowania sprzętu pokazywały częstotliwość procka 852Mhz.
Zastanawiam się, jak mój stary wechikuł (płyta główna) co nigdy od maja '99
roku nie miał zmienianego biosu wykrył PIII i sam go podkręcił!? Acha,
jeszcze jedno, podczas uruchamiania przed "PCI device listening" mróga na
biało "Uncnown CPU ID", czy to cokolwiek przeszkadza? Czy tak można
normalnie pracować? bo może kupie od tego kumpla tego procka.

--
    <<Tomek Grzywalski>>
  <<funt_at_poczta.onet.pl>>