Re: Jaka trwalosc FDB? (Re: Jaki dysk Fujitsu?)

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Mon 09 Jul 2001 - 18:25:12 MET DST

Użytkownik ".jarsom ." <jarsom_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za dotychczasowe porady.
>
> Czekam na opinie nt trwalosci lozysk olejowych,
> oraz czy 7200 rpm - (starsza seria AH nie AH-E) moze byc
> lepsza (mniej bledow odzytu) od tej 5400 rpm - na stronach
> www.fujitsu.com i www.fujitsu-europe.com podaja rozne
> wielkosci unrecoverable errors i seek errors - raz takie
> same jak dla 5400 rpm a raz lepsze.

Trudno o opinie, bo te dyski są jeszcze zbyt świeże. Mam kilka Fujitsu 5400
obr. na łożyskach olejowych w firmie, kręcą się non-stop powiedzmy od roku.
Zero problemów i są tak samo ciche, jak kiedy je instalowałem. Opis
technologii FDB znajdziesz na
http://www.fujitsunordic.com/2000/disc/england/nav/frames.htm. Co do tych
błędów... jaka to różnica, co podają w parametrach. Dysk i tak na bieżąco
koryguje takie błędy odczytu. Skoro tak Ci zależy na trwałości, to raczej
zwróć uwagę na parametry takie jak MTBF, wytrzymałość na wstrząsy, a te
parametry dyski olejowe mają znakomite, lepsze od poprzedniej serii na
zwykłych łożyskach.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki