Re: karty tv do capture

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Sat 07 Jul 2001 - 17:59:43 MET DST

Użytkownik Campo <pmacco_at_poczta.onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych napisał:3B45A019.C8E551DD_at_poczta.onet.pl...
> Chce sie zajac amatorska nieliniowa obrobka video na komputerze (glownie
> wlasne filmy z kamery, rodzinne etc). Nie stac mnie na porzadna karte
> (np firmy HDP,
> w koncu to 1300zl), mysle wiec o karcie z tunerem tv i wejsciem video
> (250-350zl). Docelowy format to Super Video CD (rozdzielczosc 480x576) i
>
> odtwarzanie na stacjonarnym DVD. Warto wiec, aby karta mogla
> przechwytywac obraz w pelnym PALu 720x576 25fps. Zrodlo to dobra kamera
> Hi8.
> Czy jest mozliwe uzyskanie takich rozdzielczosci i capture bez gubienia
> [...]

Jezeli bedziesz tunera uzywal tylko do zrzucania obrazu i niezalezy Ci
na stereo Nicam to wybierz którys z nowych Aver'ów.
Karty tego producenta zawsze mialy bdb jakosc obrazu.
Dla jakosci obrazu z video-in wazny jest tez zasilacz, tak
wiec jesli bedziesz mial na obrazie jakies fale od jednej
krawedzi ekranu do drugiej, to wlasnie trzeba go wymienic.

Soft który potrzebujesz do nagrywania/konwertowania jest na www.video1.hg.pl
(np. VirtualDub do capture, avi2vcd) oraz na www.cdrinfo.pl sekcja vcd
i http://tvm.pl (programy capture)
Co do kodeka proponuje z pakietu Picvideo (na cdrinfo) wavelet lub lossless
jpeg (kod rejestracyjny jest np. w bazie http://serials2000.republika.pl )
i pózniej sobie przekonwertujesz do vcd lub svcd -masz szybki
procesor wiec nie powinno byc problemów ze zgrywaniem w realtime.
Natomiast Twój dysk jest tragiczny i do obróbki video sie nie nadaje :/
Przydalaby sie Tobie wlasnie Baracuda3 lub nowy IBM serii IC35
(ma podobny transfer co B3).

PeJot