BIOS nie widzi dyskow

Autor: Yossarian (darekj13_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 07 Jul 2001 - 12:47:44 MET DST

Przy starcie kompa BIOS rozpoznaje twardziela, stację dyskietek i...
zamiera. Powienien jeszcze rozpoznać nagrywarkę Plextora ustawioną jako
Secondary Master i CD ROM szajsunga ustawiony jako Secondary Slave.
Najśmieszniejsze jest to, że czasami boot kompa idzie bez problemu a czasami
sie zacina.
Oczywiscie sparwdzilem kable - są dobrze podlaczone. Nagrywarka i CD są na
jednym kablu. Moze to jest przyczyna? - slyszalem, że to niezdrowe
polaczenie. CD ROM (ale bez sprecyzowania ktory) jest ustawiony w BIOSie
jako trzeci dysk bootowalny. I nagrywarka i CD maja wlaczona obsluge DMA.
Windoza rozpoznaje dyski bez problemu.

Jeszcze jedno pytanie. Sprzedawca powiedzial mi, zebym nie ustwiaal plyty
glownej na 133 Mhz bo sfajczy sie procek (Athlon 900). To chyba jakas bzura?
Nie jestem pewien wiec plyte (VIA KT133) mam na razie ustawiona na 100. Czy
moge ja bez ryzyka przestawic na 133?

--
Darek Jastrzebski
darekj13_at_poczta.onet.pl