Seagate, Microsoft czy Abit?

Autor: Grzegorz Pawel Wolinski (gwolinsk_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 05 Jul 2001 - 13:09:44 MET DST

Witam szanownych grupowiczow.

Mam ABIT'a KT7-RAID (D700) na ktorym chodzi win98. Od wczoraj jestem
(nie)szczesliwym posiadaczem dysku: seagate 40GB ATA100 (5400) dokladnie
ST340823A 3.39 i od tego czasu zaczely sie moje problemy.
Nie bede tu pisal o problemach z partycjonowaniem dysku bo juz jakos sobie
z tym poradzilem (pojawialy sie jakies partycje zerowej wielkosci itp.)

Moj problem polega na tym:
Gdy dysk jest podlaczony do kontrolera Highpoint (w celu wykorzystania ATA100)
po kazdym zamknieciu Windows odpala sie Scandisk z informacja, ze system
nie zostal poprawnie zamkniety. Jezeli najpierw zamkne Windoze do trybu Dos a potem
wylacze zasilanie, przy uruchomieniu kompa scandisk juz sie nie uruchamia.
Mysle, ze problem jest powazny poniewaz zauwazylem, ze GINA PLIKI!!!. Np. ustawiam
sobie ikonki na pulpicie, zmieniam ustawienia jakiegos programu, otwieram kilka
dokumentow (pojawiaja sie skroty w Start->Dokmenty...). Nastepnie zamykam kompa.
Potem znowy wlaczam zasialnie i buch: odpala sie scandisk, a zadna z wymienionych
wczesniej zmian (ustawienia ikonek, ustawienia programow, linki do ostatnio
otwieranych dokumentow) juz nie istnieje !!!

Kolega kolegi ma podobny problem z Baracud'a III na WinMe. Doczytal gdzies,
ze chodzi o nieoproznione byfory (ale nie wiem czy dyskowe czy systemowe).
Poprostu komp za szybko sie wylacza. Ale jaka jest na to rada - tego juz nie wiem.
Moze ktos z grupowiczow wie.

To nie koniec szopki:
Przepialem dysk na zwykly kontroler i:
Akcja ze skandiskem juz nie wystepuje ale czasami pojawiaja sie jakies smieci przy
uruchamianiu windowsa (jescze w trybie tekstowym) - to da sie przebolec.
Natomiast najbardziej niepokojace jest to w jaki sposob dysk twardy jest wylaczany
przy zamykaniu "systemu". Otoz, gdy dysk wylaczam w Dos-ie przyciskiem zasilania,
slychac tylko lekkie bzykniecie. Gdy dysk wylaczany jest przez windows :( - dysk
wydaje dzwiek (przepraszam za opis) "metalowej kulki odbijanej od podlogi".
Brzmi to poprostu strasznie i boje sie o trwalosc dysku.

Bardzo prosze o pomoc. Moze ktos ma podobne problemy.
Z gory dziekuje.