Re: metaliczna Barracuda III- dziwne odg³osy

Autor: Sar (sar_at_wpNOSPAM.pl)
Data: Wed 04 Jul 2001 - 08:45:10 MET DST

U¿ytkownik "mf" <qs_at_box43.gnet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci...
> kupi³em niedawno Barracude III i muszê powiedzieæ ¿e jestem mocno
zszokowany
> dzwiêkami wydostaj±cymi siê z niej. Dysk jest co prawda szybki, ale
> wydostaj± siê z niego jakie¶ metaliczne dzwiêki, jakby dzwonienie,
zw³aszcza
> wtedy kiedy komputer jest w³±czony i nic nie robi siê na nim, czyli wtedy
> kiedy nie nastêpuje ¿aden odczyt ani zapis na dysku. Cholernie wkurzj±ce.
> Czy jest to narmalne i czy co¶ takiego podlega reklamacji?
> mf

Je¶li napêd jest na gwarancji (a tak wnioskujê) najlepszym rozwi±zaniem jest
reklamacja. A je¿eli masz jakie¶ wa¿ne dane na dysku to zrób sobie backup i
po problemie.
Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie czê¶ci odczytuj±co/zapisuj±cej dysku.
Ten d¼wiêk mo¿e byæ efektem stukania g³owicy w obudowê dysku. HDD z tak±
usterk± mo¿e pochodziæ jeszcze nawet bardzo d³ugo, ale równie prawdopodobnie
mo¿e pa¶æ w ka¿dej chwili ;)) Nic tutaj "domowym" sposobem nie poradzisz.
Niech siê martwi± w sklepie co z tym zrobiæ :)))))

--
Pozdr
Sar (sar_at_wp.pl)