Re: Jaki montor wybrac ?

Autor: marograf_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 31 Jul 2001 - 23:38:05 MET DST

> Mam na oku trzy
> modele i nie wiem ktory wybrac :
>
> Sony E220 (1325 zl. )
> Philips 107T21 (1055 zl. )
> LG Flatron 775FT ( 1045 zl. )
>
> Jezeli ktos wie cos o tych monitorach, to bylbym bardzo
> wdzieczny za kazda informacje.

Opinie speców:

No to niby wiadomo już czego nie kupować, tylko szkoda że nikt z nich nie
napisał jakiegoś konkretu np. nie kupuj LG bo to i to jest w nim do d... A tak
to wygląda na rade typu nie kupuj bo nie lubię tej firmy. Jedynie trzecia
osoba "uczciwie" przyznała że nie widziała Flatrona na oczy.
Dobra. Do tematu.
Mam do czynienie z 7 Flatronami 795FT - 2 w domu i 5 w pracy. Jeśli chodzi o
plusy to bardzo dobra ostrość obrazu, płaski kineskop bez (wkurzających)
drutów, ładne kolory (coś pomiędzy zwykłym kineskopem a trinitronem), bardzo
małe pompowanie obrazu(< 1 mm z każdej strony). Z minusów to średnia geometria
(ale to jest wada wszystkich płaskich kineskopów), na każdym egzemplarzu
zdarzają się miejsca gdzie jest troszkę niższa ostrość lub niewielka
rozbieżność kolorów (do kilku % powierzchni). Inne cechy to rozgrzewanie przez
około 10 min, zanim się rozgrzeje (powiedzmy że zaraz po włączeniu) obraz jest
zwężony z prawej i z lewej strony po jakieś 3 mm, dotykowy panel sterowania
bardzo wygodny w użyciu.
W porównaniu do innych monitorów z płaskim lub pseudo plaskim kineskopem nie
widziałem jakiś zasadniczych różnic. Na ogół Flatrony miały od nich troszkę
ostrzejszy obraz ale to już ocena dość subiektywna bo ta różnica na prawdę nie
była duża.
W sumie jestem z Flatronów bardzo zadowolony i jeśli miałbym coś polecać to
właśnie je.
Ale najlepiej będzie jak dokładnie sprawdzisz egzemplarz w sklepie. Jak będzie
dobry to czy to będzie Sony, Philips czy LG z pewnością będziesz zadowolony z
zakupu

Marek
PS. W jednym sklepie gdzie chciałem kupić Flatrona sprzedawca nie zgodził się
na testowanie. Sklep miał dość duży wiec go przycisnąłem dlaczego. W końcu się
wygadał że dzień wcześniej facet chciał kupić Sony 17", testował 3 różne i
wszystkie były na tyle słabe że nic nie kupił.