Re: Problem z grupami dyskusyjnymi w outlooku

Autor: Dawid 'Grendel' Krysiak (grendel_at_go2.pl)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 22:18:40 MET DST

On Tue, 31 Jul 2001 10:15:43 +0200, Radoslaw Sokol
<rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote:

>A myślisz, że bycie administratorem to działalność charytatywna?

w moim przypadku tak - nie mogę wyegzekwować kasy od firmy - efekt
pracy dla oddziału zamiejscowego. ;-(((

>Obsługuje się tylko własnych klientów. Nie można wymagać darmowych
>usług.

oczywiście - tylko po co najpierw rozbudzać apetyty, by potem
drastycznie odciąć ludzi od serwerów. Nie chcę znów rozpętywać tu
dyskusji która miała miejsce parę miesięcy temu na pl.news.admin, ale
poddaję pod rozwagę tylko jeden aspekt. O ile w przypadku "firmowych"
serwerów nie widzę żadnego problemu, o tyle można by się zastanawiać
czy suto opłacane z naszych kieszeni serwery uczelniane i naukowe
również powinny "wypinać się" na szarych użytkowników. Ale nie
ważne... o faktach się nie dyskutuje - na fakty się złorzeczy ;-)

>Bo spora część z nich nie umie się zachowywać w sieci, niestety.

chodziło na początku o irca, a nie o usenet, ale cóż... może i tak.
ale znam lepsze sposoby na ukrócenie skrajnego chamstwa (np. abuse)
niż odciananie tysięcy ludzi od serwera z powodu jednego czy 2 ludków.
Znacznie większym problemem było przepuszczanie przez serwer tepsy
wielu postów przygotowanych niezgodnie z normami RFC - tu dochodziło
(i nadal czasami dochodzi) do kuriozalnych sytuacji, gdy jakaś
dyskusja pojawiała się na jakimś serwerze "od środka" a początkowy
post czasami nie pojawiał się na jakimś serwerze WOGÓLE.

>To problem Netii -- psim obowiązkiem dostarczyciela sieci jest
>zapewnić dostęp do jakiegoś serwera news.

czy ja wiem - 90% odwiedzaczy sieci i tak korzysta głównie z czatów i
nie ma zielonego pojęcia co to usenet.

> Za chwilę okaże się, że
>TPSA jest lepszym providerem niż Netia ;)

bo jest ;-)

>Zresztą założenie konta na Onecie nie jest dużym problemem, a
>innym jeszcze rozwiązaniem jest np. zaprenumerowanie CHIPa --
>gazeta może dość przeciętnego poziomu, ale poczytać czasem warto,
>a też dostaje się IIRC pełny dostęp do news.vogel.pl.

jakbym miał prenumerować chipa, to jush wolę (i tak zresztą zrobiłem
;-) wykupić konto w home.net.pl (teraz home.pl - to net .pl zostało
już tylko przy okazji serwera newsów). W sumie nie korzystam z ich
serwera, bo nie ma tam paru grup które mnie interesują, a nie chce mi
się używać Hamstera.

Grendel